W minioną sobotę, 7 marca, wrocławska Grupa Eksploracyjna GEMO działająca przy miesięczniku „Odkrywca” oraz poznańskie Stowarzyszenie Perkun przy wsparciu Zdzisława Abramowicza i pracowników Muzeum Ceramiki w Bolesławcu, przeprowadzili badania terenowe w lesie w pobliżu zbiornika wodnego w Krępnicy, których celem było zlokalizowanie miejsca katastrofy samolotu z czasów II wojny światowej.
W trakcie badań prowadzonych na terenie kilkuset metrów kwadratowych udało się odnaleźć dużą ilość zdeformowanych fragmentów blachy, stanowiącej poszycie kadłuba samolotu oraz innych metalowych elementów. Odnaleziono także różnego typu łuski m.in. od karabinu Mauser, rakietnicy sygnałowej i działek pokładowych. Po odpowiednim oczyszczeniu i przygotowaniu powyższe materiały trafią do Muzeum Ceramiki, gdzie będą służyły celom badawczym.
Po wstępnych oględzinach można było ustalić, że rozbiciu uległ samolot niemiecki. Niestety z braku konkretnych dowodów, nie udało się ustalić modelu. Nie udało się także zlokalizować miejsca, w którym nastąpił pierwszy kontakt samolotu z ziemią. Przez kilkadziesiąt lat, jakie minęły od czasów II wojny światowej, teren ten został wyrównany i zalesiony.
Koordynatorem działań, które otrzymały kryptonim „Condor”, był Łukasz Orlicki z Grupy Eksploracyjnej GEMO. Poszukiwania cieszyły się szerokim zainteresowaniem lokalnych badaczy i miłośników historii, którzy chętnie wzięli udział w pracach.