Absolwentka Technikum Ceramicznego w Krotoszynie. Umiejętności doskonaliła podczas praktyk w zakładach ceramicznych w Bolesławcu, Gozdnicy i Bydgoszczy. Z „Ceramiką Artystyczną” Spółdzielnią Rękodzieła Artystycznego jest związana od 1983 r. Początkowo pracowała w administracji, jednak dość szybko dołączyła do zespołu malarni. Od 1996 r. pracuje jako projektantka dekoracji. Obecnie jest jedną z dwóch głównych projektantek odpowiedzialnych za wzornictwo spółdzielni. Do produkcji trafiło już ponad 2100 stworzonych przez nią wzorów.
Niewyczerpane źródło inspiracji dla T. Liany stanowi przyroda, a także dziedzictwo kulturowe, zwyczaje ludowe, bajki zapamiętane z czasów dzieciństwa, świat filmu i utwory muzyczne. Ciągłe poszukiwania idealnej harmonii dekoracji z formą przyniosły efekt w postaci malowniczych kolekcji unikatowych i limitowanych. T. Liana preferuje dekoracje kwiatowe, znacznie rzadziej wykorzystuje motywy geometryczne. Pracuje przy użyciu stempli i pędzli, a dzięki połączeniu obu technik uzyskuje efekty malarskie. Projektuje zarówno rozbudowane, wielobarwne dekoracje, jak i kompozycje monochromatyczne, w różnych tonacjach szarości i błękitów. Chętnie używa charakterystycznego dla ceramiki bolesławieckiej kobaltu. Czasami stosuje go w formie mocnych, dynamicznych akcentów, a czasami w postaci misternych koronek, gałązek lub drobnych kwiatuszków albo kobaltowej mgiełki w różnorodnych odcieniach.
W procesie projektowania T. Liana uwzględnia wiele czynników. Za kluczową uznaje jednak znajomość potrzeb, upodobań i oczekiwań klienta. Uważa, że projektowanie dekoracji musi być poprzedzone zagłębieniem się w kulturę danej grupy nabywców. Służą temu spotkania z klientami. Istotna jest również wrażliwość artystyczna projektanta, dobór kolorów i możliwości technologiczne. Wszystkie te elementy mają wpływ na proces powstawania wzoru.
T. Liana stworzyła szereg dekoracji przywodzących na myśl zachwycające ogrody w stylu angielskim lub sielski obraz polskiej wsi, zdominowany przez kwiaty z naszych pól i łąk. Do jej najbardziej rozpoznawalnych projektów należą rozbudowane, misterne kompozycje kwiatowe. Wśród nich warto przede wszystkim wymienić dekoracje wielkokwiatowe: L62 z dominującymi błękitnymi kwiatami, U4725 z margaretkami i makami, U4736 z margaretkami i chabrami, U4737 ze słonecznikami, U4799 z nasturcjami, L80 z chabrami i rumiankami, L42 z narcyzami i niezapominajkami oraz L79 z motywem łąki usianej makami i rumiankami, przygotowaną w 2020 r. na jubileusz siedemdziesięciolecia spółdzielni. Na uwagę zasługują również dekoracje złożone z drobniejszych kwiatów pokrywających barwnym kobiercem całe naczynia: U4902 z jaśminami i niezapominajkami czy U4869 z kwiatami jabłoni.
T. Liana jest także autorką dekoracji przeznaczonych dla dzieci, takich jak U4866 z bajkowym motywem księcia i księżniczki czy U4877 i U4878 ze stylizowanym motywem łąki. W swoim dorobku ma również liczne dekoracje okolicznościowe, świąteczne i tematyczne, w tym 2329X z motywami zimowymi, L76 z motywem poinsecji, U4830 z serduszkami, 2380X z motylami czy 2500X z ziarnami kawy. Zaprojektowana przez nią wielobarwna dekoracja „Bryły geometryczne” (U4882) wykorzystana na zestawie kawowym autorstwa Mariusza Ochockiego otrzymała w 2018 r. nagrodę specjalną „Wzór Roku dla Kultury” w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
2000-2020 Międzynarodowe Targi „Ambiente” we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
2013–2021 „Nowe wzornictwo w ceramice bolesławieckiej”, BOK-MCC, Bolesławiec
2018 Nagroda specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Wzór Roku dla Kultury” za szczególne walory wzornicze dla zestawu do kawy w dekoracji „Bryły geometryczne”, zaprojektowanemu przez M. Ochockiego (formy) i T. Lianę (dekoracja)
2018 Wystawa „Dobry Wzór”, Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie
2018 „Nowe wzornictwo w ceramice bolesławieckiej – barwy Niepodległej”, wystawa Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna”, BOK-MCC, Bolesławiec
2017 „Z bolesławieckiej gliny. Wystawa Stowarzyszenia Gmin Ceramicznych Rzeczypospolitej Polskiej” / „Dall’argilla di Bolesławiec. Mostra dall’Associazione dei Comuni della Ceramica della Repubblica di Polonia”, Instytut Polski w Rzymie, Museo della Città oraz Showroom Contemporaneo w Anconie Galeria Mi.MO, Banco Monte dei Paschi di Sienna, Ratusz w Faenzie (Włochy)
2017 Prezentacja dekorowania wyrobów ceramicznych Spółdzielnia Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna”, Tokio, Osaka (Japonia)
2017 Wystawa „Dobry Wzór”, Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie
2016/2017 „Z bolesławieckiej gliny. Wystawa Stowarzyszenia Gmin Ceramicznych Rzeczypospolitej Polskiej”/„Dall’argilla di Bolesławiec. Mostra dall’Associazione dei Comuni della Ceramica della Repubblica di Polonia”, Polo Museale del Palazzo della Guardia w Vietri sul Mare (Włochy)
2016 „Z bolesławieckiej gliny. Wystawa Stowarzyszenia Gmin Ceramicznych Rzeczypospolitej Polskiej”/ „Dall’argilla di Bolesławiec. Mostra dall’Associazione dei Comuni della Ceramica della Repubblica di Polonia”, Muzeum Ceramiki w Bolesławcu
2016 Wystawa wzornictwa Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna”, Centrum Nauki Keplera – Centrum Przyrodnicze w Zielonej Górze
2016 „Sztuka z ognia. Naczynia kamionkowe Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego «Ceramika Artystyczna» w Bolesławcu”, Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu
2015 „Naczynia kamionkowe ze Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego «Ceramika Artystyczna» w Bolesławcu”, Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka, Ciechanowiec
2013 „Sztuka z ognia. Naczynia kamionkowe Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego «Ceramika Artystyczna» w Bolesławcu”, Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi
2012 Prezentacja wyrobów Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna” w Tokio (Japonia)
2006–2011 Prezentacja i sprzedaż naczyń kamionkowych w TV QVC, The Zanger Company (Stany Zjednoczone)
2004 „Wzornictwo «Ceramiki Artystycznej»”, BOK, Bolesławiec
2003 „Współczesne wzornictwo Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego «Ceramika Artystyczna» w Bolesławcu”, Muzeum Ceramiki w Bolesławcu
2003 „Pomysł na prezent”, Międzynarodowe Targi Poznańskie
2002 „Współczesne wzornictwo w «Ceramice Artystycznej»”, 23. Międzynarodowe Targi Pécs Expo (Węgry)
2002 „Projektanci «Ceramiki Artystycznej»”, Muzeum Ceramiki w Bolesławcu
2001 „Ceramika z Bolesławca”, Galeria Fundacji „Cepelia”, Warszawa
2000 Wystawa jubileuszowa „Wzornictwo «Ceramiki Artystycznej» w Bolesławcu”, Międzynarodowe Targi Poznańskie
2000 „50-lecie «Ceramiki Artystycznej»”, Galeria „Za Bramką”, Poznań
1998 „Kamionka bolesławiecka”, Muzeum Narodowe we Wrocławiu
1998 „Kamionka bolesławiecka”, Biuro Wystaw Artystycznych , Jelenia Góra
1998 „«Ceramika Artystyczna» – Bolesławiec – Country Living”, Londyn (Wielka Brytania)
1998 Kolekcja wyrobów ceramicznych w dekoracjach unikatowych, Instytut Sztuki w Chicago (Stany Zjednoczone)
1998 „Współczesna kamionka bolesławiecka 1948–1998”, Muzeum Ceramiki w Bolesławcu
1998 „Forma ‘98”, Międzynarodowe Targi Poznańskie
1997 „Dni Dolnego Śląska”, Ostrawa (Czechy)
1996 Nagroda „International Gold Star for Quality” przyznana przez Bussiness Initiative Directions
1996 „Tydzień Polski”, Lille (Francja)
1996 „Ceramika Artystyczna”, Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie
1996 „Rękodzieło artystyczne”, Międzynarodowe Targi Rzemiosła w Monachium (Niemcy)
1995 „Wzór Roku 95”, Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie
1995 Nagroda Ministra Przemysłu i Handlu „Wzór Roku 95” za wysoki poziom wzornictwa, nawiązanie do tradycji oraz twórcze przetwarzanie. Zestaw naczyń kamionkowych projektu artysty plastyka Bronisława Wolanina w dekoracji A. Pasierbiewicz, T. Liany i M. Ciszewskiej
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne