W zbiorach muzeum znajduje się również gromadzona od lat 60. XX w., licząca kilkaset eksponatów kolekcja ceramiki obcej z wytwórni z terenu Niemiec, Holandii, Belgii, Austrii, Czech, Anglii i Francji. W znacznej części składają się na nią wyroby z ośrodków niemieckich, począwszy od XVIII-wiecznych dzbanów z Łużyc i Altenburga przez zestaw naczyń z Höhr-Grenzhausen po przedmioty powstałe w 1 poł. XX w. w uznanej wytwórni Villeroy & Boch. Warto także wymienić kilka eksponatów ze znaczących ośrodków europejskich: wazon z Sèvres (malowany przez A. Plantarda, 1925 r.), XX-wieczne wazony z Delft i austriackiej „Amphory”, obiekty z angielskiej wytwórni Wedgwooda i holenderskiej Goudy.
Oprócz dzbanów, pater, waz, mis, kasetek, wazonów, osłon na donice, plakiet i zegara zgromadzono też niewielką kolekcję rzeźb figuralnych. Wśród nich warto wymienić „Dziewczynę u źródła” (proj. Bernhard Bloch, Austro-Węgry, ok. 1900 r.), figurkę psa (Alphonse Cytère, Société anonyme des produits céramiques de Rambervillers, Francja, ok. 1906 r.), „Młodą kobietę z bykiem” (Georg Kemper, Monachium, Niemcy, ok. 1920 r.), „Chrystusa na krzyżu” (Walter Rhaue, Groβ Biesnitz, 1 poł. XX w.) i figurę „Caritas” (Kadyny, ok. 1920 r.).
Obecnie zbiory ceramiki europejskiej gromadzone są zgodnie ze strategią rozbudowy kolekcji zakładającą pozyskiwanie przedmiotów z wytwórni, które miały wpływ na rozwój ceramiki bolesławieckiej. Są to zarówno przedmioty wykonane przez znamienitych artystów, których projekty wykonywano w bolesławieckiej Zawodowej Szkole Ceramicznej i współpracujących z nią zakładach ceramicznych, jak i przedmioty wykonane przez absolwentów szkoły tworzących i pracujących w przemyśle ceramicznym niemal na całym świecie.
W zbiorach muzeum znajduje się również gromadzona od lat 60. XX w., licząca kilkaset eksponatów kolekcja ceramiki obcej z wytwórni z terenu Niemiec, Holandii, Belgii, Austrii, Czech, Anglii i Francji. W znacznej części składają się na nią wyroby z ośrodków niemieckich, począwszy od XVIII-wiecznych dzbanów z Łużyc i Altenburga przez zestaw naczyń z Höhr-Grenzhausen po przedmioty powstałe w 1 poł. XX w. w uznanej wytwórni Villeroy & Boch. Warto także wymienić kilka eksponatów ze znaczących ośrodków europejskich: wazon z Sèvres (malowany przez A. Plantarda, 1925 r.), XX-wieczne wazony z Delft i austriackiej „Amphory”, obiekty z angielskiej wytwórni Wedgwooda i holenderskiej Goudy. Oprócz dzbanów, pater, waz, mis, kasetek, wazonów, osłon na donice, plakiet i zegara zgromadzono też niewielką kolekcję rzeźb figuralnych. Wśród nich warto wymienić „Dziewczynę u źródła” (proj. Bernhard Bloch, Austro-Węgry, ok. 1900 r.), figurkę psa (Alphonse Cytère, Société anonyme des produits céramiques de Rambervillers, Francja, ok. 1906 r.), „Młodą kobietę z bykiem” (Georg Kemper, Monachium, Niemcy, ok. 1920 r.), „Chrystusa na krzyżu” (Walter Rhaue, Groβ Biesnitz, 1 poł. XX w.) i figurę „Caritas” (Kadyny, ok. 1920 r.). Obecnie zbiory ceramiki europejskiej gromadzone są zgodnie ze strategią rozbudowy kolekcji zakładającą pozyskiwanie przedmiotów z wytwórni, które miały wpływ na rozwój ceramiki bolesławieckiej. Są to zarówno przedmioty wykonane przez znamienitych artystów, których projekty wykonywano w bolesławieckiej Zawodowej Szkole Ceramicznej i współpracujących z nią zakładach ceramicznych, jak i przedmioty wykonane przez absolwentów szkoły tworzących i pracujących w przemyśle ceramicznym niemal na całym świecie.
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne