Z „Ceramiką Artystyczną” związała się w 2001 r. Początkowo pracowała w malarni, w 2010 r. objęła stanowisko projektantki dekoracji, a od 2015 r. pełni funkcję mistrza malarni, zajmując się jednocześnie wzornictwem. Jest autorką 145 dekoracji produkcyjnych i 53 unikatowych.
Projektowanie dekoracji uważa za niezwykle inspirującą przygodę. Wymyślanie nowych kompozycji jest jej prawdziwą pasją. Uważnie śledzi aktualne trendy, obserwuje zmiany we wzornictwie, stara się je uwzględniać w swoich projektach. Czasami impulsem do powstania nowego wzoru jest dla niej jeden szczegół zaobserwowany gdzieś w otoczeniu. Dużą wagę przykłada do sugestii zgłaszanych bezpośrednio przez klientów np. podczas Bolesławieckiego Święta Ceramiki, często sama dopytuje ich o ulubione kolory i motywy. Chętnie wykorzystuje te informacje przy tworzeniu dekoracjach. Inspiracji poszukuje w naturze, która jest dla niej niewyczerpanym źródłem pomysłów. Natomiast przy projektowaniu wzorów na zastawę dziecięcą natchnienia dostarczył jej czas spędzony na czytaniu bajek synom, podpatrywaniu ich świata i próbach spojrzenia na rzeczywistość ich oczyma.
Pracę nad wzorem W. Cebrowska zaczyna od rysunku. Najpierw szkicuje kontury na kartce, następnie wypełnia je akwarelami, dobierając kolory. Nie przepada za monotonnymi dekoracjami. Preferuje wzory o bogatej, efektownej kolorystyce, wśród których znajdziemy zarówno motywy roślinne, jak i geometryczne. Świadomie unika kobaltu. W dekoracjach produkcyjnych wykorzystuje głównie stemple, natomiast w przypadku dekoracji unikatowych korzysta zarówno ze stempli, jak i pędzli.
Dekoracje autorstwa W. Cebrowskiej mają najczęściej postać wstęgi okalającej naczynie. Często pojawiają się w nich stylizowane ptaki. Dekoracje 1746X i 1380X wyróżniają się stylizowanym, powtarzalnym motywem sikorki, a w dekoracji U4760 jako główny motyw występuje kogut. W swoim dorobku W. Cebrowska ma jednak również dekoracje pokrywające całe powierzchnie naczyń, np. z motywem swobodnie rozmieszczonych kwadratów i trójkątów (2570X) czy stylizowanej wici roślinnej tworzącej misterną czarną koronkę (1748). Do tej kategorii zaliczają się też bliźniacze, różniące się jedynie kolorem dekoracje 2299X i 2319X. W. Cebrowska projektuje również dekoracje okazjonalne i świąteczne. Na wzmiankę zasługują wzory bożonarodzeniowe: z jelonkami i gałązkami ostrokrzewu (1485X) i z choinkami (1284X), jesienne: z dyniami i listkami bluszczu (1483) i z wizerunkiem jesiennego drzewa (1745X), a także wielkanocna kwiatowa dekoracja z zającem i pisankami (U3091). Interesujące są także jej dekoracje stworzone z myślą o dzieciach: z kolorowymi samochodzikami (2022X), piłkami futbolowymi (1763X) czy biedronkami (1759).
2021 Z bolesławieckiej gliny – prezentacja współczesnych zakładów ceramicznych działających na terenie Ziemi Bolesławieckiej (Muzeum Ceramiki, Bolesławiec)
2021 Z gliny stworzone. Kamionka ze zbiorów Muzeum Ceramiki w Bolesławcu (Muzeum Ziemi Kłodzkiej, Kłodzko)
2016 Wystawa wzornictwa Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystycznej” w Bolesławcu (Centrum Nauki Keplera – Centrum Przyrodnicze w Zielonej Górze)
2016 Sztuka z ognia, Naczynia kamionkowe Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna” w Bolesławcu (Muzeum Wsi Mazowieckiej, Sierpc)
2013 Sztuka z ognia. Naczynia kamionkowe Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna” w Bolesławcu (Centralne Muzeum Włókiennictwa, Łódź)
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne