Obszerny, 18-stronicowy artykuł promujący bolesławiecką ceramikę ukazał się w styczniowym wydaniu prestiżowego japońskiego miesięcznika Fujingaho, wydawanego od ponad 100 lat przez Hearst Corporation w Tokio. Jest to efekt 5-dniowego pobytu japońskiej redakcji w Bolesławcu w sierpniu ubiegłego roku. Dziennikarze uczestniczyli w wydarzeniach przygotowanych w ramach Bolesławieckiego Święta Ceramiki. Zwiedzali Muzeum Ceramiki i Bolesławiecki Ośrodek Kultury – Międzynarodowe Centrum Ceramiki, zapoznali się też z działalnością Stowarzyszenia Gmin Ceramicznych Rzeczypospolitej Polskiej. Odwiedzili również sześć firm ceramicznych, które swoje produkty sprzedają na rynku japońskim: „Ceramikę Artystyczną” Spółdzielnię Rękodzieła Artystycznego, Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec”, Fabrykę Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” Sp. J. Smoleński&Zwierz, Galię s.c. Ceramikę Użytkową; Ceramikę Millena s.c. Dariusz Sikorski, Wiesława Seneszyn oraz Ceramikę Bolesławiecką Kalich. Redakcja uczestniczyła ponadto w specjalnej prezentacji przygotowanej przez Janinę Bany-Kozłowską, głównego projektanta w Zakładach Ceramicznych „Bolesławiec” oraz Annę Bober-Tubaj, dyrektora Muzeum Ceramiki.
Artykuł zawiera dużo informacji o mieście, dawnej i współczesnej ceramice, a także praktyczne wskazówki, w jaki sposób można dotrzeć do Bolesławca. Japończycy podkreślają w swoim tekście, cenioną przez nich bardzo wysoko polską gościnność, z uznaniem też piszą o polskiej kuchni. Koordynatorem pobytu redakcji japońskiej w Bolesławcu było Muzeum Ceramiki.