Z Manufakturą w Bolesławcu (do 2022 r. Fabryka Naczyń Kamionkowych Manufaktura) związana od dwudziestu lat. Malarka i projektantka dekoracji produkcyjnych, unikatowych oraz super unikatowych.
Uzdolnienia artystyczne odziedziczyła po rodzicach. Dorastała otoczona rękodziełem, rodzice wyszywali, haftowali i szydełkowali. Zaszczepili w córce miłość do wzorów ludowych i rękodzieła. G. Stankiewicz od najmłodszych lat malowała. Zawsze sprawiało jej to przyjemność. W końcu dojrzała do decyzji, żeby kontynuować młodzieńczą pasję i spróbować sił w zdobnictwie ceramiki.
Po kilku miesiącach szkoleniowych, podczas których poznała specyfikę zdobnictwa ceramiki, została przyjęta do pracy w malarni. Nowa praca okazała się ciekawym, rozwijającym wyzwaniem. Trzeba było zrozumieć tworzywo, nauczyć się nanosić stemplami farbę na biskwit, być dokładnym i cierpliwym. Szybko okazało się, że praca dekoratorki jest jej pisana i wkrótce przerodziła się w zawodową pasję, którą kontynuuje do dnia dzisiejszego.
Projektowanie przenosi ją do czasów szczęśliwego dzieciństwa. Przywodzi na pamięć ciepło rodzinnego domu. Inspiracje zbiera podczas podróży. Czasami w oko wpadnie deseń na ubraniu, zachwyci kwiat w ogrodzie. Każdy zaprojektowany motyw posiada swoją historię.
Szybko okazało się, że powielanie wzorów innych dekoratorek jej nie wystarcza. Ze zdobytym doświadczeniem przyszedł czas na podjęcie pierwszych prób tworzenia dekoracji. Na początku były to proste kilkubarwne dekoracje stempelkowe z przewagą kobaltu. W swoich pomysłach twórczo nawiązuje do lokalnego dziedzictwa. W części projektów wykorzystała zmultiplikowane odciski oryginalnych stempli, które układa pasmami, zmieniając kolor od szarości przez błękit po kobalt (GP16, GP18). Podobny pasmowy układ wykorzystała w dekoracji w odcieniach koloru niebieskiego i zielonego z pomarańczowym detalem (GP23).
Dzisiaj projektuje z rozmachem, używając wielu kształtów stempli i szerokiej palety barw. Tworząc kolejne wzory, komponuje coraz śmielej rozbudowane ornamenty i poszerza paletę barw. Dekorację stempelkową uzupełnia malaturą pędzelkiem. Ciekawym przykładem jest dekoracja GP15 z wielobarwną bordiurą kwiatową z powtarzalnym motywem ptaszka.
Ostatnie, najbliższe jej sercu projekty (GP20 i GP22) nawiązują do charakterystycznych motywów łowickich. W obydwu wzrok przykuwa zestawienie intensywnych odcieni czerwieni i kobaltu. W stonowanej dekoracji GP22 projektantka wykorzystała różne odcienie błękitów i gołębiej szarości oraz soczystej czerwieni. Natomiast dekoracja GP22 łączy kobalt z pomarańczem, czerwienią i zielenią, oddając bogactwo kolorystyczne łowickich pasiaków.
Uwielbia pracować z ludźmi, chętnie prowadzi warsztaty i pokazy podczas targów, wystaw, konferencji prasowych oraz w samej Manufakturze. Swoją energią i pasją zaraża innych. Jest w stanie odkryć zdolności artystyczne w każdym, kto odważy się spróbować swoich sił w zdobieniu ceramiki.
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne