Bolesławiecka ceramika, która od dawna cieszy się wielkim powodzeniem zarówno na Starym Kontynencie, jak i w Stanach Zjednoczonych, zdobyła również ogromną popularność na Dalekim Wschodzie. O swoistej modzie na bolesławieckie naczynia świadczą wizyty telewizji japońskiej w Bolesławcu (2012, 2013) oraz przedstawicieli japońskich wydawnictw (2013, 2015, 2017), a także rosnąca liczba turystów z Azji.
W 2013 r. w Bolesławcu gościła delegacja z Kersen Inc., dystrybutora bolesławieckiej ceramiki na rynku japońskim. Efektem wizyty było wydanie pierwszej w Japonii monograficznej publikacji zatytułowanej „Ceramika z Bolesławca”, która zdobyła pierwsze miejsce w rankingu popularności w swojej kategorii na japońskiej stronie Amazon. W 2015 r. do miasta zawitali redaktorzy wydawnictwa Micans Books, którzy gromadzili materiały do kolejnej publikacji poświęconej współczesnej ceramice bolesławieckiej. W 2017 r. podczas Bolesławieckiego Święta Ceramiki gościliśmy redaktorów japońskiego miesięcznika “Fujingaho”, wydawanego od ponad 100 lat przez Hearst Corporation w Tokio. Efektem był obszerny, 18-stronicowy artykuł promujący bolesławiecką ceramikę, który ukazał się w styczniowym wydaniu (2018 r.) tego prestiżowego periodyku.
Goście z Japonii podczas swoich wizyt zwiedzali miasto oraz zakłady ceramiczne, zapoznając się z technologią i bogatym asortymentem miejscowej produkcji. Odwiedzili również Muzeum Ceramiki i Bolesławiecki Ośrodek Kultury – Międzynarodowe Centrum Ceramiki. Podczas prywatnych rozmów podkreślali, że zachwyca ich polska gościnność oraz smak tradycyjnych potrawy naszej kuchni.