Z wykształcenia historyk sztuki. Dyplom zdobyła w 2008 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 2013 r. związana zawodowo z Zakładami Ceramicznymi „BOLESŁAWIEC”. Zaczynała jako stażystka, wykonując między innymi fotografie dekoracji do katalogu produkcyjnego, według którego malarki przenoszą poszczególne wzory na naczynia. Następnie została zatrudniona jako referent do spraw wzornictwa w dziale zdobnictwa, a obecnie pracuje jako projektant dekoracji w dziale rozwoju. Oprócz projektowania dekoracji nadal bierze udział w przygotowywaniu materiałów promocyjnych na stronę internetową ZC „BOLESŁAWIEC” oraz odpowiada za opracowanie planu rozwoju dekoracji na kolejne lata. Jednak od samego początku najbardziej interesowała się wzornictwem; obserwowała pracę dekoratorek, ucząc się komponowania wzorów i poznając tajniki zdobienia naczyń. Jako osoba uzdolniona plastycznie szybko opanowała te umiejętności.
Inspirację do tworzenia kolejnych wzorów czerpie przede wszystkim z wyobraźni. Pasjami ogląda magazyny wnętrzarskie i katalogi z modą. Zapamiętuje detale i na ich bazie tworzy wzory, które przenosi na ceramikę. Często też improwizuje, zestawiając kolejne stemple, rozbudowując misterne wzory. Najpierw wymyśla motyw, później dobiera do niego odpowiednią kolorystykę.
Preferuje wielobarwne geometryczne dekoracje nawiązujące do ornamentów marokańskich. Przypominają one desenie z barwnych tkanin, na których dominujący, powtarzający się kształt element tworzy gęstą mozaikę. Pracuje głównie stemplami, czasami dodatkowo (w formie uzupełnienia), wykorzystuje pędzel. Spod jej ręki wyszły pokrywające całą powierzchnię naczynia dekoracje geometryczne: DU.221 składająca się z czarnych pętelek wypełnionych błękitnym, zielonym, czerwonym i pomarańczowym kolorem, A-1227 z niewielkimi błękitnymi kwadratami z czerwoną kropką pośrodku i tłem wypełnionym drobniutkimi czarnymi znaczkami. Interesująca jest również dekoracja A.1317A gdzie wykorzystano jeden stempel w trzech kolorach: kobaltowym, błękitnym i czerwonym, tworzący na powierzchni naczynia misterną plecionkę.
B. Morżkowska-Michalak lubi stosować nasycone kolory. Przykładem są wielobarwne geometryczne dekoracje w tonacji pomarańczowo-zielono-żółtej (ART.344 i ART.365) i zielono-żółto-szarej (DU.247). Projektantka nie stroni również od kobaltu. Nawiązuje do tradycji ceramiki bolesławieckiej, ale w nowoczesnym wydaniu, jak w dekoracji A.1331A, w której zestawiła misterne kobaltowe stemple z błękitnymi kwadratami. B. Morżkowska-Michalak projektuje także dekoracje kwiatowe. Motywy roślinne wykorzystała na przykład w dekoracjach A.1307 z drobnymi kobaltowymi i czerwonymi stylizowanymi kwiatkami, DU.195 z bukietem pomarańczowych goździków oraz ART.359 z pokrywającą całe naczynie kwitnącą wicią roślinną.
Naczynia z dekoracjami zaprojektowanymi przez B. Morżkowską-Michalak prezentowane były na Targach Ambiente we Frankfurcie (2016, 2017) oraz następujących wystawach zbiorowych: „Nowe wzornictwo w ceramice bolesławieckiej” (2020, 2021; BOK-MCC w Bolesławcu) i „Z bolesławieckiej gliny – prezentacja współczesnych zakładów ceramicznych działających na terenie Ziemi Bolesławieckiej” (2021; Muzeum Ceramiki w Bolesławcu).
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
11.00-17.00
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
10.00-16.00
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne
Muzeum Ceramiki
nieczynne
Centrum Dawnych Technik Garncarskich
nieczynne
Punkt Informacji Turystycznej
nieczynne